Historic Vltava Rallye 2005


Poslední den měsíce září byl pro naši posádku startem do znovu uspořádané HISTORIC VLTAVA RALLYE.Na tuto soutěž jsme se pilně připravovali,zvláště náš závodní vůz prošel repasí a také byly provedeny úpravy podvozku.Po nevydařeném Pačejově jsme chtěli soutěž dokončit a také získat co nejvíce bodů do MČR.Soutěž s centrem v Klatovech byla vedena po tratích na kterých se v únoru prohánějí soudobé automobily při Rallye Šumava.Malou výhodou pro nás byla znalost rychlostních zkoušek,protože se nacházely v těsné blízkosti našich domovů.

Ve třídě H1 do 1000 kubických centimetrů se sešlo pět vozidel.Dva vozy Škoda 1000 MB však nebodovali do MČR ,ale jeli volný závod ČMPR.Zklamáním byl pro nás start vozu Austin Minicooper v naší třídě,jehož technický náskok před českými vozy Škoda byl velmi markantní.

Přesto jsme se na závody těšili a předhlášená účast našich známých u tratí nás hnala vpřed.

V pátek, den startu, se nad Klatovy přeháněli černé mraky a my prosili Boha počasí ,aby si déšť schoval až na neděli.Ten nás však nevyslyšel a tak se první rychlostní zkouška jela na vlhké a značně klouzající silnici.

Tato rychlostní zkouška v okolí Mladic je známá svými skákacími horizonty před cílem. První horizont před před vesnicím jedeme na čtyřku v rychlosti okolo 130 km/h. Tisícovka se na něm pěkně vznesla ,lehce dopadla a pilot byl velmi spokojen z rovného přistání.Proto naplno projíždíme vesnici a čeká nás dvoukilometrová rovina s horizonty,za které by se nemuseli stydět ani ve Finsku.První jedeme podle rozpisu „full“,tedy naplno.Let byl krásný,bohužel při dopadu si auto sedá ochranou lyžinou pod motorem na asfalt a celé se rozvlnilo.Tuto situaci bravurně řešíme, ale další horizonty již probržďujeme.

V cíli jsme na druhém místě ve třídě,za již zmíněným cooperem ,ale těší nás náskok čtyř vteřin na Milana Lišku,se kterým v letošní sezoně svádíme tuhé boje ve třídě tisícovek.Druhou RZ je velmi známý úsek Boříkovy –Podolí.Zde jedeme opatrně , jelikož silnice je velmi kluzká .Před obcí Jidřichovice jsme nuceni zpomalit z důvodu havárie před námi startující posádky.Vše je ale v pořádku a my pokračujeme do cíle.Na konci zaznamenáváme ztrátu čtyř vteřin na Milana.Třetím testem je známý klatovský okruh.Na něm zvyšujeme náskok před ostatními ve třídě o patnáct vteřin.Poráží nás opět Minicooper. Další zkoušky pátečního dne jsou opakováním prvních průjezdů.V Mladicích jsme o dvě vteřiny rychlejší než konkurence,v Boříkových je ztrácíme.

Celkově jsme po první etapě na druhém místě ve třídě s náskokem sedmnácti vteřin na třetího.

Do druhého dne soutěže jdeme s cílem udržet náskok a druhé místo.To splňujeme již na první RZ u Strážova ,kde celkový čas zvyšujeme o šest vteřin.Další zkouškou je Kdyňský Koráb,jehož první tři kilometry jsou závodem serpentinami do vrchu a zbylé čtyři jsou z kopce.Tam se nám nevyplácí zvolená taktika jet do kopce co nejplynuleji.V cíli rychlostní zkoušky se ukazuje, že plynulostí jsme ztratili deset vteřin .Proto na dalším testu jedeme na „hraně“a ztracených deset vteřin konkurenci „vracíme“.Devátý test je zrušený pro havárii soutěžní posádky ,která se střetla s traktorem.Desátým je opět Koráb,který už jedeme agresivněji.Přesto to nestačí a třetí v pořadí třídy Milan liška zajíždí o sem vteřin rychlejší čas.

Poslední jedenáctou rychlostní zkoušku jedeme s vidinou cíle,proto neriskujeme a zajíždíme třetí čas ve třídě.To nám však stačí a naše posádka se dosahuje výborného výsledku , jímž je druhé místo ve třídě H1,sedmé místo absolutně v Mistrovství ČR a dvanáctí jsme skončili v hodnocení Poháru evropské zóny.

Se soutěží jsme byli velmi spokojeni a vzhledem k tomu,že jsme nepotkali žádné organizační problémy,na které si některé posádky stěžovali,hodnotíme Historic Vltava rallye jako velmi pěknou.


Výsledky H1:

1.Vojík - Musil Austin minicooper
2.Hostaš-Hořejší Škoda 1000 MB
3.Liška - Lucák Škoda 1000 MB
4.Svoboda - Jakl Škoda 1000 MB
5.Bělohradský- Bašta Škoda 1000 MBG





Zpět
© 2008 VENA RACING TEAM          created by www.mctech.cz