Labská rally 2005


Posledním závodem v rámci Mistrovství České republiky v rallye historických automobilů ,na kterém se naše posádka letos představila byla ve dnech 7.-8.10 2005 Labská Trotina rallye s centrem v Žamberku.

Po absolvování seznamovacích jízd jsme museli konstatovat,že takhle těžkou soutěž jsme letos ještě nejeli.Nejdelší rovinka závodu měla třista metrů a za celý závod jsme ani jednou nevytočili čtyřku k maximálním otáčkám.

Do soutěže odstartovalo dvanáct historických automobilů ,znichž čtyři byly vozy Škoda 1000 MB.

Samotná soutěž začala v pátek večer diváckou „supererzetou „ okolo Všesportovního stadionu v Hradci Králové.Trať byla lemována stovkami diváků a atmosféra se blížila závodům Mistrovství světa.Tento prolog jsme vyhráli a ujali se vedení ve třídě H1.

V sobotu nás čekalo dalších 70 km rychlostních zkoušek.
Hned na první rychlostní zkoušce vytváří jezdec chybu a v ostré pravotočivé zatáčce se ocitáme na louce.Ta je však tvrdá a my bez problémů pokračujeme dále.V cíli nechceme věřit tomu,že i přes výlet na louku zajíždíme nejrychlejší čas a zvyšujeme náskok o čtyři vteřiny.

Na druhém testu,který měří patnáct kilometrů zažíváme opět krizi.Tentokrát je na vině utržený tlumič,díky němuž se auto při brždění do pravé zatáčky dostalo do smyku a my v rychlosti okolo sta kilometrů v hodině „letěli“ ven.Zachránila nás asfaltová odbočka,kam se nám podařilo vozidlo usměrnit a zastavit.Otáčíme se a pokračujeme v závodě.

Třetí zkouška je plná vytahaného bláta po průjezdech soudobých vozů a velmi klouže.Přesto zde dosahujeme velmi pěkného času.

V servisní zóně nám mechanici teamu Miva svařují rameno s tlumičem,za což jim ještě jednou děkujeme.

Druhá etapa je soubojem o přežití na trati.Po průjezdech soudobých automobilů bylo na silnici vytaháno velké množství bahna a kamení.Tomu jsme přizpůsobili i jízdu.Stále se pereme o vítězství ve třídě s Milanem Liškou.Boj už není o vteřiny,ale o desetiny.

Pátou rychlostní zkoušku prohráváme o osm vteřin .Tuto ztrátu chceme eliminovat na šestce.Ta je však zrušena ,což nás velmi mrzí.

Celkově jsme skončili druzí ve třídě H1 a sedmé místo jsme obsadili v absolutním pořadí historiků.Zároveň jsme si upevnili druhé místo v celkovém hodnocení třídy do tisíce kubických centimetrů v MČR HA.

Musíme pochválit pořadatele za výborně připravený závod.Také nás potěšila velká divácká účast, když trať závodu lemovali tisíce lidí.

Výsledky H1:

1. Liška-Lucák
2. HOSTAŠ-HOŘEJŠÍ
3. Jícha-Jícha
4. Cop-Cop





Zpět
© 2008 VENA RACING TEAM          created by www.mctech.cz