Podbrdská rally 2005


Dvanáctého listopadu zavítala naše posádka do malé vesnice Sedliště u Nepomuku,aby zde odstartovala do pátého ročníku IC West historic podbrdské rallye.Tato soutěž byla součástí Českomoravského poháru rallye .Jelikož jsme letos v závodech tohoto poháru nestartovali,byl pro nás tento podnik pouze pěkným svezením bez nároků na umístění v celkovém hodnocení poháru.

Start v této soutěži byl pro naši posádku mírně komplikován nedostatkem dovolené a tak seznamovací jízdy absolvoval převážně spolujezdec se svojí přítelkyní.Za výbornou přípravu k závodu jim patří velký dík a chvála.
Do závodu se přihlásili pouze dvě posádky ve třídě H1.Bohužel obě dvě jezdící MČR.Pravidelní účastníci Českomoravského poháru asi dostali strach a
Podbrdskou rallye vynechali.

Na startu závodu ,na který jsme se velmi těšili ,zodpověděl Václav Hostaš zde přítomnému novináři několik otázek,zvláště pochválil špičkovou přípravu techniky před startem.Tato chvála se však za malou chvilku rozplynula.Při čekání na odmávnutí praporem na startu do závodu se rozletěla řemenice ventilátoru a problém byl hned na světě.Naštěstí rychlá práce mechaniků v servisu a zapůjčený klínový řemen od Franty Šímy (Franto dík !!!),nás poslal zpět do boje.
V okolí města Nepomuk již od rána seděla hustá mlha,která se podle nás měla během dopoledne zvednout.Bohužel „domorodci“ tvrdili opak.A měli pravdu.Na první rychlostním testu viditelnost zhruba dvacet metrů.To byla velká zatěžkávací zkouška pro naši posádku.Vše fungovalo na jedničku.Auto,rozpis tratě,posádka.Test vyhráváme a porážíme zde i silnější vozy BMW. Ve stejné režii se odehrávají i dvě zbývající rychlostní zkoušky.Na každé z nich získáváme v cíli průměrně desetivteřinový náskok. V pauze mezi etapami dělá součet čtyřicet vteřin.

Na čtvrtém testu přijíždíme do cíle druzí se ztrátou sedm desetin vteřiny.Pátou opět vyhráváme.
Překvapením pro konkurenční posádku je příjezd na start poslední šesté rychlostní zkoušky.Posádka Liška-Lucák věří,že jsme přestavěli auto na typ „Anglie“ s volantem vpravo.Opak je pravdou.Za volantem sedí spolujezdec Radek a pilot se již „bojí“ na sedadle spolujezdce.Dopadlo to dobře.Radek dovezl auto do cíle bez problémů a škrábnutí ,taktéž ve vítězném čase.

V celkovém hodnocení této velmi pěkné soutěže jsme vyhráli třídu H1,v celkovém hodnocení historiků obsadili pěknou pátou příčku.Z nejslabším vozem jsme v průběhu závodu poráželi silnější vozy BMW ,Lancia a Škoda 130.

Výsledky H1:

1. Hostaš-Hořejší
2. Liška –Lucák





Zpět
© 2008 VENA RACING TEAM          created by www.mctech.cz