Historic Vltava rallye 2007


Na domácí soutěž Historic Vltava rally jsme se připravovali velmi pečlivě.Vzhledem k v médiích předem avizovanému útoku na čelo třídy B0, ve které startujeme, jsme důkladně zkontrolovali vozidlo a také velmi pečlivě připravili rozpis rychlostních zkoušek. Výběr testů se letos organizátorům moc nepovedl, převažovaly velmi rychlé pasáže kde jsme často dosahovali maximální rychlosti a otáček našeho závodního vozu. Zvláště rychlostní zkouška startující z Kašperských hor do Dlouhé vsi se nám jevila jako letiště doplněné několika zatáčkami nahrazujícími retardéry. Stejně nepochopitelným se nám zdál dvoukilometrový sjezd z kopce do cíle, který postrádal jakoukoliv sportovní hodnotu. Letošní tratě pilot hodnotil jako nejhorší ze všech ročníků, kterých se zúčastnil. Páteční start se odehrál za velikého horka, což mělo za následek problémy s chlazením většiny vozů startovního pole. Do časové kontroly RZ 1 vedoucí z Petroviček přijíždíme podle harmonogramu. Rychlostní zkouška je však zrušena z důvodu pokusu posádky minicooperu přetlačit hospodu v Němčicích. Bohužel restaurace odmítla anglickému vozítku, které uklouzlo na oleji unikajícím z předním startující Škody 110 ustoupit a za následek jsou pomuchlané plechy, odřená fasáda pohostinství a zrušená RZ. Tradiční "činovský" okruh se jel jako druhá zkouška. Nám se již v prvním kole nedaří nájezd do "kosy" u Klatov a díky studeným brzdám a pneumatikám přijíždíme do "špice" dveřmi napřed. Výkon našeho vozu nám neumožnil efektivní odjezd s prokluzujícími pneumatikami, proto potupně řadíme za jedna a s časovou ztrátou odjíždíme do dalších kol, které jsou již bez problémů a my můžeme stále zrychlovat. Třetí zkouškou je opět polokruh Petrovičky -Pečetín. Vše již funguje ke spokojenosti posádky a zajíždíme zde patnáctý čas absolutně. V litrové třídě vítězíme s náskokem osmnácti vteřin na druhého. Podle našich propočtů bychom do druhé etapy rallye měli odstartovat jako první ve řídě s náskokem přibližně třiceti vteřin. Ráno nás však čeká nemilé překvapení v podobě přiděleného náhradního času za zrušenou RZ 1, kde nás sportovní komisař poškodil o dvacet vteřin. Nevím jestli by tento člověk neměl raději odevzdat svoji licenci a motoristickému sportu se zdaleka vyhýbat. Do první ranní zkoušky startujeme sice jako vítězové první etapy, ale pouze s náskokem deseti vteřin.Ten v cíli zvyšujeme o dalších deset. V polovině této rychlostní zkoušky se z převodovky linou při řazení druhého stupně podivné zvuky, které v zápětí mizí spolu se ztrátou tohoto "kvaltu". Vcelku je to je to jedno, tratě jsou tak rychlé, že dvojka se používá pouze při rozjezdu a maximálně jednou na "rychlostce", kde ji podle okolností nahrazuje jednička nebo rychlejší trojka. Na přejezdu k další zkoušce končí pro technickou závadu naši největší soupeři. Pátým testem opět zvyšujeme svůj náskok a vedeme třídu do litru s více jak půlminutovým odstupem na druhého.

Šestka je posledním testem, kde chceme jet naplno a další průjezdy přizpůsobit soupeřům a šetření techniky.Bohužel při nájezdu do poslední vesnice na šesté RZ nám zhruba ve stotřicetikilometrové rychlosti praská buben zadního kola, vůz se nám daří zastavit až na návsi vesnice a pro naši posádku Historic Vltava rallye končí. Jsme rádi že zadní kolo zůstalo viset na brzdovém obložení a nedošlo k opuštění podběhu, tím i možnosti zranění přihlížejících diváků rotujícím diskem. Tohoto odstoupení nám bylo velmi líto z více důvodů. Hlavním z nich bylo že tento závod byl zatím posledním pro spolujezdce Radka Hořejšího, který musí z důvodu náročnosti nového zaměstnání pozastavit kariéru v tomto krásném sportu. Odměnou za jeho navigaci mu mělo být kvalitní umístění na domácím podniku. Za jeho práci mu celý team děkuje a přeje hodně úspěchů v novém zaměstnání i osobním životě. Pevně doufáme že se k rallye v budoucnosti vrátí, jelikož spolupráce s ním byla na špičkové úrovni a náhrada za něj se bude hledat velmi těžko.

Dalším plánovaným závodem je 14.7. Rallye Agropa Pačejov. Zde usedne na horké sedadlo spolujezdce zkušený Petr Lucák, jezdící doposud v posádce s Milanem Liškou. Pačejovská soutěž se jede jako součást K4 poháru, kde je technickými předpisy povoleno daleko více neoriginálních úprav oproti našemu vozu postavenému dle řádů FIA. Uvidíme, jak obstojíme s homologovaným vozem v této konkurenci a zda bude fungovat spolupráce s novým spolujezdcem.


Zpět
© 2008 VENA RACING TEAM          created by www.mctech.cz