Rallye Pelhřimov 2007


Na start jedné z nejtěžších soutěží na naší rally scéně jsem se postavil po boku Pavla Bašty, kterého jsem si zapůjčil z pražské posádky Bělohradský-Bašta. Spolupráce s ním byla na velmi dobré úrovni a proto i start do závodu vypadal slibně.Večer jsme do poslední chvíle čekali zda se spustí z nebe déšť nebo zda slunce prokoukne skrze mraky.Nakonec jsme se rozhodli věřit v slunko a obuli na embéčko slicky. Volba byla dobrá. Bohužel po odstartování do první RZety začala na autě prokluzovat spojka a díky ní jsme v polovině testu spadli do škarpy. Proklouzla a motor nezabral na výjezdu ze zatáčky a my po předku vycestovali ven. Diváci, kterým velmi děkuji nás vynesli zpět na dráhu, narovnali pomuchlaný blatník bránící kolu v otáčení a my se začali stahovat ztrátu na vedoucí a také jedinou soupeřící posádku Liška – Slavíček. V servisu mezi etapami se nám a hlavně mechanikům podařilo zprovoznit vozidlo k úplné spokojenosti řidiče. Závada na spojce byla způsobena zasekávajícím se ložiskem na komínku převodovky. Jenom pro přesnost uvádím práce, které mechanici spolu s posádkou byli nuceni zprovoznit či dodělat :

1.Srovnat nárazník a blatník pro montáž světelné rampy
2.Namontovat a zprovoznit rampu, kde stávkovala kostra od elektriky.
3.Zprovoznit pomuchlané nalévání benzínu.
4.Odmastit spojkovou lamelu a umožnit pohyb ložiska.
5.Zkontrolovat přední nápravu a podvozek.
6.Kontrola všech kapalin, dotažení kol a šroubových spojů.
7.Nalít v tankovací zóně benzín.

To vše ve čtyřech lidech a za dvacet minut.Mechanici si mákli a také spolujezdec se ukázal jako šikovný automechanik.V dalších nočních etapách se neprojevila žádná závada a my proto jedeme na „max“ a ukrajujeme první půlminutu z dvouminutového náskoku Milana.
Zajímavým diváckým místem byl na druhé a čtvrté noční RZ skok do lomu u obce Těžkobuze. Pořadatel vyhlásil soutěž o nejdelší skok, vítěz dostal hodinky (prý made in China za 150 Kč :-) ).Vítěz i za cenu zničení auta skočil 24m, druhý 23. Oba bohužel museli po skoku odstoupit. Naší posádce je naměřeno pouze 9 m, avšak na rozdíl od jiných pokračujeme v závodě.
Pro denní část etapy máme jasný cíl. Stáhnout minutu a třináct vteřin ztráty z nočního výletu.To znamená jízdu bez chyb a naplno. V Nové Cerekvi, kde zakončil před dvěma lety svoji závodnickou cestu Tomáš Vojtěch, jehož jméno nese i název soutěže stahujeme šest vteřin. Na dalším nejdelším testu vše od začátku klape na jedničku.Bohužel pouze do poloviny. Tam se po průjezdu rychlým technickým protahovákem pravděpodobně vysokou rychlostí a jezdeckou chybou vozidlo přetočilo, postavilo na „štorc“ přes silnici a my s neřiditelným vozem prolétli v rychlosti přes sto kilometrů za hodinu do zahrady nějakého lufťáka. Přeorali jsme mu dlouhodobě pěstovaný anglický trávník a při úprku před rozzuřeným majitelem, který se nám zčerstva dopitou lahví od piva chystal upravit design vozu vyorali ještě pár jeho tůjí. (asi jich bylo víc).
Po dvou prázdných kolech prcháme ještě asi půl kilometru , zde měníme zadní kolo za jedinou rezervu, kterou máme a po vzoru slavných závodníků s vozy WRC, jedeme osmnáct kilometrů po prázdné přední gumě. Nic příjemného, řízení se nenechá téměř udržet, vozidlo nezatáčí a trhající se běhoun mlátí do všech součástí vozidla, kamdosáhne. Přesto bojujeme a v časové kontrole před další RZ si půjčujeme rezervu od Milana Lišky. Milane díky. ( kolo bude zdokumentováno fotografií v galérii)
Další účinkování v soutěži pojímáme formou užívání si jízdy bez zábran, což je vidět na několika „hodinách“ pro efekt divákovi.
Překvapením pro nás je odstoupení Milana Lišky pro závadu elektriky na svém MB před posledním testem. Je to škoda Milan by si vítězství zasloužil, nebýt jeho pomoci s rezervou, skončili bychom daleko dříve nežli on. Bohužel rallye se vyhrává opravdu až na rampě a štěstěna se ukázala jako vrtkavá.
My na cílovou rampu dojíždíme a díky odstoupení Lišky vítězíme ve třídě do tisíce kubických centimetrů.

Závěrem musím ještě jednou poděkovat Tátovi, Vencovi Boříkovi ale i spolujezdci Pavlovi Baštovi za znovuuvedení „litra“ do provozu a Milanovi s Petrem za půjčení rezervy bez které bychom museli ukončit naši účast.

Při výletu našeho vozu z trati byl přítomen kameraman JNK studia a proto se budeme snažit záběry získat a zveřejnit.

1. Hostaš- Bašta
2.Liška- Slavíček


Zpět
© 2008 VENA RACING TEAM          created by www.mctech.cz